maanantai 3. helmikuuta 2014

~Never Give Up~ Part 21

Darcia:
Nyt kun Niall sanoi sen ääneen, vastaus tuntui itsestään selvältä. Eihän isä olisi ikimaailmassa voinut keksiä tälläista.. Alec halusi minut myytäväksi hinnalla millä hyvällä, joten hän keksi tarinan poliisille. Poliisit tietenkin ottivat asian vakavasti..
"Niin... Mitä me nyt tehdään!? Nuo eivät usko meitä millään.. He vain käskevät minun rauhoittua ja odottaa vastalääkkeitä sinun "antamiisi" aineisiin!" Mutisin ja vilkaisin synkästi Sashan suuntaan. Mutta hän ei ollutkaan yksin. Siellä oli myös pukuun pukeutunut vanha mies, joka tuijotti meitä pahan suovasti.
"Neiti Claythorne, pääset näkemään isäsi aivan pian.. Saamme myös pian lääkärin tänne tutkimaan sinut" Mies sanoi teräksisellä äänellä ja kiskaisi minut eroon Niallista.
Mulkaisin häntä pahasti ja kiskaisin käsivarteni irti hänen otteestaan.
"Isäni ei asu Irlannissa!" Tiuskaisin, toivoen että edes tämä pappa alkaisi tajuta että kaikki ei ollut hyvin!
"Neiti on hyvä ja rauhoittuu.. Lääkäri varmasti löytää jonkinlaista vastalääkettä." Mies totesi ja vetäisi minut melkein kovakouraisesti huoneesta pois.
"Näpit irti!" Kivahdin ja aloin tapella vastaan. Olin täysin kyllästynyt tähän! Kukaan ei kuunnellut ja he vain kohtelivat minua kuin olisin mielisairas!
Tempauduin irti ukon otteesta ja lähdin juoksemaan tyhjää käytävää pitkin niin nopeasti kuin vain pystyin. En tiennyt minne olin menossa, mutta pakoon oli pakko päästä.
Kuulin miehen huutavan takanani, mutta kiristin vain vauhtia. Käännyin kulmasta ja näin vain pelkkiä ovia. Pysähdyin hetkeksi hämmentyneenä, mikä kostautui minulle melkein heti. Lähin ovi aukeni ja kaksi vartijaa tuli ulos.
"Milläs asialla neiti on täällä?" Toinen heistä kysyi ja astui askeleen lähemmäs. Päätin käyttää tilanteen hyväkseni.
"Minun pitää päästä puhumaan jollekkin pomolle!! " älähdin ja vilkuilin taakseni, varmistaakseni ettei pappa seurannut minua.
"Miksi?"
"Liian pitkä tarina! Mutta kukaan ei usko minua ja eh.. Ystäväni joutuu vankilaan jos en selvitä juttua!" Melkein anoin. Nämä miehet eivät ilmeisesti olleet kuulleet asiasta.
Nuorempi (ja komeampi) vartija tuli vielä lähemmäs ja katsoi minua tarkasti. Sitten hän viittasi minua tulemaan mukaan.
"Selvä... Parempi olla tärkeä asia" hän tokaisi ja lähti kävelemään käytävää pitkin. Lähdin hänen peräänsä huokaisten helpotuksesta. Nyt minulla oli mahdollisuus selvittää tämä!


"Eli siis.. Tämä Alec on siis valehdellut poliiseille olevansa isäsi ja keksinyt tarinan jossa hän syyttää Horania?" Viiksekäs lentokenttä johtaja kysyi vielä, sen jälkeen kun olin selittänyt koko jutun juurta jaksaen.
"Niin! Minun oikea isäni asuu Lontoossa.. Olen britti muutenkin! Tulin tänne Niallin luo ja... Eh Alec taisi haluta minut itselleen" valehtelin lopusta. En voinut sanoa, että Niall oli mukana laittomassa ihmismyynnissä.. Lisää vaikeuksiahan tässä tarvittiinkin!
"Hmm.. Minulle ilmoitettiin tästä ja kaikki sanoivat asian olevan totta ja että sinä käyttäydyit häiriköivästi koska olit huumattu.. Ilmeisesti tämäkin oli Alecin keksimää?"
"Kyllä! Kukaan ei suostunut kuuntelemaan minua.." Huokaisin ja minun teki melkein mieli tanssia. Vihdoinkin joku vaikutusvaltainen uskoi minua!
"Aivan aivan... Minusta kyllä tuntuu, että meidän pitää kuulustella Alecia.. " Pomo totesi ja kirjoitti jotain punaiseen muistiinpanovihkoonsa.
"Valitettavasti jo tässä ajassa, koko homma on vuotanut julkisuuteen.. Joten meidän täytyy saada sinun oikea vanhempi tänne paikalle.." Hän jatkoi vielä ja katsoi minua otsa kurtussa.
Mitä nyt teen!? Isä ei lähde Lontoosta! Hän ei välitä!
"Ahaa.." Vastasin melkein masentuneena.
"Lähdetäämpä nyt saliin. Herra Horan tuodaan sinne myös." Pomo sanoi melkein lohduttavasti ja nousi tuolistaan.
"Onko Alec jo siellä?" Kysyin ja lähdin seuraamaan häntä. Tuntui, että jalkani tärisivät koska olin niin hermostunut.
"Pian kyllä. Hän on saapunut tänne tapaamaan "tytärtään"" Pomo selitti ja lähti johdattamaan minua kohti salia.


"Olemme kokoontuneet tänne tutkimaan rikosta." Pomo sanoi parin minuutin päästä salin korokkeelta. En tiennyt miksi tätä huonetta sanottiin saliksi. Se oli vain luokkahuoneen kokoinen ja täynnä tuoleja.. Edessä oli vain yksinäinen koroke.. Mutta ehkä täällä ratkottiin asioita ennenkuin poliisi tulisi.
"Meillä ei ole vielä poliiseja paikalla mutta he saapuvat pian. Pyytäisin nyt neiti Claythornen kertomaan osansa tähän tilanteeseen.
Hermostuneena nousin seisomaan ja kiipesin korokkeelle. Näin sieltä koko huoneen. Niall istui eturivissä myös. Samoin Alec. Kun katseemme kohtasivat, Alec hymyili ivallisesti. Hän tiesi täsmälleen kuinka ison kriisin hän oli aiheuttanut!
Muilla penkeillä istui tuntemattomia ihmisiä ja Sasha. Myös se pappa istui siellä. Hän näytti aika loukkaantuneelta. Ehkä ei olisi pitänyt riehua niin kovasti...
Henkäisin syvään ja aloitin kertomaan tarinaani. Jätin väliin Niallin houkuttelun. Kerroin kuinka Alec oli pitänyt minua lukkojen takana kunnes Niall oli saanut minut pois... Kun lopetin, tuntui että kaikkien katseet kääntyivät Aleciin, joka näytti nyt vihaiselta.
"Jospa nyt tämän hetken syytetty tulisi kertomaan puolestaan oman tarinansa" Pomo tokaisi ja pari vartijaa tyrkkäsi Alecin ylös ja kohti lavaa. Peruutin pari metriä taaemmas. En halunnut turhan lähelle häntä. Koko ihminen inhotti minua..
Alec oli saanut kasvoilleen pokerinaaman kun hän alkoi vääntää omaa sepustustaan.
"Tyttö on täysin huumattu! Minun tuntemani suloinen tyttö on poissa! En ikinä olisi lukinnut omaa tytärtäni yhteen huoneeseen.. Oli yö, kun kuulin meteliä yläkerrasta, Darcian huoneesta. Menin ylös ja kun avasin oven näin tuon miehen tyttäreni kimpussa!" Alec kertoi ja osoitti Niallia. Niallin silmät tummuivat välittömästi. En ollut ikinä nähnyt häntä yhtä vihaisena..
"Käskin häntä lopettamaan, mutta tämä herra pisti Darciaan jotakin ainetta ja päästi sitten hänet otteestaan! Tyttö hyökkäsi suoraan kimppuuni ja yritti lyödä minua! Huumausaine selvästi poisti muistot hänen onnellisesta kodistaan ja laittoi hänet rakastumaan tuohon roistoon! Sen jälkeen he pakenivat katon kautta.. Yritin pysäyttää mutten pystynyt" Alec jatkoi ja kyynelehti melkein vakuuttavasti.
"Valitettavasti Darcia ei ole sinun tyttäresi vaan minun" Naisääni kajahti yhtäkkiä huoneen perältä.



Jatkan EHKÄ huomenna jos ehin, mutta sen jälkeen on pitkä tauko! Oon leirikoulussa ke-pe ja sitte isosleirillä pe-su xDD elikkä sitte sunnuntaina nyt viimestään jatkan!

























3 kommenttia:

  1. Jatka pliiiis huomenna en selvii muuten pitkästä tauostaa! Ihana taas kerran!! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah kiitos :) yritän huomenna ehtiä nii ei tuu sulle paha mieli xD

      Poista
  2. Jatka huomennaa jookostaa :3 Tää o aivan yli ihana <3

    VastaaPoista