lauantai 10. tammikuuta 2015

The Opposite part 23

Harry:
Kello alkoi olla jo paljon, ja olin todella kiitollinen kun porukka alkoi hajaantua. Olimme viettäneet jo jonkin aikaa suunnitellen miten saisimme Zachariaksen auttamaan meitä. Kaikki muut tuntuivat olevan innoissaan, kun meillä oli ensimmäistä kertaa mahdollisuus saada Zayn kuntoon. Minä kuitenkaan en ollut niin toiveikas.
Minusta olisi vain parasta, että veisin Jeannan takaisin kotiin. Olisi nimittäin vain ajan kysymys milloin meidät saataisiin kiinni ja kaikki mitä olimme tehneet olisi ollut turhaa. Olin satavarma, että Gideon oli jo tietoinen Zaynin tilanteesta ja hänet varmasti tuomittaisiin, aivan sama mitä me tekisimme..
Olisi siis Jeannalle paljon parempi, ettei häntä saataisi kiinni täällä. Hän ei pystyisi vaikuttamaan Zaynin tilanteeseen kuitenkaan.

Simon, Lavinia ja Jeanna olivat lähteneet huoneesta muutama minuutti sitten. Jeanna oli pyytänyt päästä suihkuun, ja Lavinia oli luvannut viedä hänet salaisesti tyttöjen suihkuhuoneeseen. Luotin Laviniaan sen verran, että uskoin hänen hoitavan homman kunnialla. Mutta huono puoli oli se, että jäin kaksin Niallin kanssa.

"Olet ollut hiljainen." Hän totesi, kun olimme kummatkin istuneet jo hetken verran huoneen eripuolilla.
Kohautin olkapäitäni ja käänsin katseeni taas ikkunaan. Ei sillä, eihän ulkona mitään muuta katsottavaa ollut kuin pihan valolamput...
"Minä tunnen sinut, ja tiedän että sinua vaivaa nyt jokin tosi pahasti. Ehkä voimme tehdä asialle jotain, jos kerrot siitä enemmän." Niall ehdotti, toiveikkaan kuuloisena.
"Sinä tiedät jo mikä minua häiritsee." Huomautin ja huomasin samalla, ettei minun tehnyt mieli alkaa ilkeilemään Niallille. Olihan hän yksi parhaista ystävistäni.
"Aivan, Jeannan täällä olo. Ja Zayn. Ja Zacharias. Mitä jos kertoisit syyn kahteen viimeiseen?"
Olin hetken hiljaa, ja mietin mitä vastaisin. Tuntui naurettavalle sanoa, että en halunnut auttaa toista parasta ystävääni koska epäilin hänen vehkeilevän Jeannan kanssa. Se ei tainnut olla tarpeeksi hyvä syy jättää ystävää pulaan, mutta ensinnäkin Jeanna oli minun. Ja toisekseen olin jo nähnyt mitä Zayn oli saanut aikaan.
Zacharias oli sitten kysymys erikseen. Ehkä minä vain kuvittelin mutta minusta tuntui, että tämä tilanne saisi Zachariaksen keskittymään entistä enemmän Zayniin. Eikä se olisi ensimmäinen kerta. Olihan hän myös minun opettajani...

"Sinä näit mitä Zayn teki. En halua, että hän on enää missään tekemisissä Jeanna kanssa.." Vastasin mietintäni jälkeen. Niall katsoi minua ja kohotti kulmiaan.
"Zachariaksen kanssa voimme löytää parannuskeinon! Ja sen jälkeen hän on taas entisellään. Ei hänestä enää silloin ole vaaraa kenellekkään." Hän vastasi näyttäen samalla toiveikkaalta. Mokomakin pikku ilopilleri.
"JOS löydämme sellaisen. Todennäköisesti Zayn ehditään jo tuomita ennen sitä. Häntähän syytetään vielä lisäksi siitä murhasta. Vaikka hän parantuisi, Gideon tuomitsee hänet silti." Huomautin, mutta tunsin samalla itseni erittäin huonoksi ystäväksi. Oikea ystävä tekisi kuten Niall. Mutta minä en voinut olla sellainen, kun Jeanna oli sotkettu mukaan. Minun täytyisi ajatella häntä ensin, aivan kuten kuka tahansa tekisi oman ihmisensa kohdalla.
"Parannuttuaan voimme saada lisäaikaa todistaa, että Zayn ei tappanut Javieria tahallaan! Gideon on hullu jos ei suostu kuuntelemaan." Niall sanoi, juuri kun ovelta kuului kevyt koputus.


Jeanna:
Suihku ei varmasti koskaan ollut tuntunut yhtä hyvältä kuin nyt. Olin todella kiitollinen Lavinialle, joka suostui hiipimään kanssani suihkutilaan ja huijaamaan muita enkeleitä niin kauan, että ehdin käydä suihkussa. En ollut ihan varma mitä hän oli heille sanonut, mutta kukaan ei ilmaantunut suihkutiloihin koko aikana.

Oli vaikea kuvitella, että vielä tänä aamuna olin vielä ollut omassa sängyssäni ja kaikki oli ollut... no ei varsinaisesti hyvin, mutta ainakin paremmin kuin nyt.
Hiuksia pestessäni tutkin varovasti kaulaani. Se oli mustelmilla, kuten olin jo peilistä nähnyt, enkä oikein pystynyt kääntämään päätäni. Mutta ainakin puhuminen oli jo helpottanut.
Olin kovasti yrittänyt olla ajattelematta tapahtunutta, koska minua ahdisti kuva Zaynistä joka ei kuitenkaan näyttänyt yhtään itseltään. Enhän minä edes tuntenut häntä hyvin, mutta tilanne oli silti ollut enemmänkin kuin pelottava. Minua ei koskaan edes oltu lyöty, joten kuristaminen ja ilmassa roikottaminen oli sairas kokemus.

Peseydyttyäni ja puettuani uudelleen, Lavinia sai salakuljetettua minua takaisin Harryn huoneeseen. Koputtamisen jälkeen meninkin sisään ja kohtasin jostain syystä ahdistavan hiljaisuuden Niallin ja Harryn välillä.
"Hei.." Tervehdin karheasti, mutta vahvemmalla äänellä kuin aikaisemmin. Harryn tekemä tee oli auttanut asiaa paljon!
"Hei. Tuota noin.. Minä taidan tästä jo mennä. Nähdään huomenna." Niall sanoi nopeasti, katsoi Harryä merkitsevästi ja lähti sitten huoneesta.
"Haluatko jo nukkua?" Harry kysyi ja nousi sängyltään. Hän käveli luokseni ja hänen hapan ilmeensä vaihtui hymyyn. Todella häikäisevään hymyyn.
"No.. vaikka. Mutta missä minä nukkuisin?" Kysyin hieman nolona, mutta en kehdannut kääntää katsettani Harryn kasvoista.
"Sängyssä?" Harry kohotti kulmaansa ja mieleeni tuli heti aikaisempi kokemukseni Zaynin kanssa..
"Ahaa... Sinä varmaan ajattelit tulla myös?"
"Jos vain sinulle sopii." Harry hymyili lämpimästi, ja hänen katseensa tuntui todella lempeältä. Kukaan ei varmaan ikinä ollut katsonut minua tuon näköisenä..
"Öh.. Joo, tottakai." Vastasin ja hymyilin hänelle takaisin, ehkä hieman epävarmasti. Minulla oli kuitenkin sellainen tunne, että Harry oli viimeinen ihminen, jonka kanssa nukkumista minun pitäisi pelätä.

Noin puolen tunnin kuluttua, kun Harry oli käynyt tekemässä iltarutiininsa, makasimme kummatkin vierekkäin hänen sängyssään. Tilaa oli mukavasti ja minulla oli turvallinen olo lämpimän peiton alla.
Harry makasi kyljellään, kasvot minuun päin. Syy taisi olla se, että hän siipensä liiskautuisivat jos hän makaisi selällään... Tai niin ainakin oletin.

"Harry.. Uskotko, että Zayn parantuu?" Kysyin hiljaisuuden jälkeen. Se ei ehkä ollut paras keskustelun aihe, mutta minun teki mieli kysyä..
"En tiedä.." Harry vastasi mutta se kuulosti siltä, että hän ei uskonut siihen mahdollisuuteen.
"Oikeastikko?"
Harry ei enää vastannut, vaan katsoin vain minua hämärässä.
"Mitä jos kysyisit jotain muuta?" Hän ehdotti, ja se tuntui parhaalta idealta tässä tilanteessa. Olihan minulla kysymyksiä vaikka muille jakaa.

"Hyvä on. Mitä tarkoitit sillä, että se nainen... Cassandra on sotilas?" Kysyin ja käännyin myös kyljelleni, jotta pystyin katsomaan Harryä silmiin. Hän näytti tyytyväiseltä kun aihe vaihtui.
"Jos jotkut ihmiset pitävät vahvatahtoisista miehistä tai naisista, heidän enkelinsä saattaa olla sotilas. Koska aina kun ihmisillä on sota, niin on meilläkin. Kaikki enkelit joiden ihminen on sotilas ja osallisena sotaan, taistelevat toisen puolen enkeleitä vastaan tarkoituksenaan suojella omaa ihmistään. He eivät kuitenkaan tapa toisiaan, kunhan kinaavat ja puolustavat ihmisensä tarkoitusperiä sun muuta. Mutta kyllä niilläkin sodilla saadaan aikaan ristiriitoja." Harry selitti ja kuuntelin häntä kiinnostuneena.
"Millaisia ristiriitoja?"
"Esimerkiksi WTC-tornien isku oli kamalaa aikaa Al-Qaidan ihmisten enkeleille ja iskuissa kuolleiden enkeleille. Siinä meinasi tulla rumaa jälkeä kun porukka alkoi syytellä toisiaan ihmistensä kuolemista sun muista."
En ollut edes ajatellut asiaa. Mahtoi olla kamalaa katsoa kun oma ihmisensä kuolee, ja sitten joutua kasvotusten ns. "vihollisenkeliden" kanssa.
"Onko sitten kaikilla sotilailla hopeiset siivet?"
"On. Ja korkea arvoisemmilla kultaiset. Mutta he eivät ole muuten yhtään erilaisempia kuin me muut."

Sen jälkeen puhuimme melko tavallisista asioista. Harry kyseli normaalista elämästäni ja olin aika otettu siitä, että häntä näytti todella kiinnostavan kuinka olin kerran varastanut kaupasta karkkia.
Nukahdin levollisesti, sen kummemmin tulevaisuutta miettimättä. Jos olisin miettinyt, en todennäköisesti olisi saanut nukuttua.



Anteeks kun on kestäny näin kauan taas -.- mutta tota noin... Mulla oli taas jotain sanottavaa mut en muista xD
Mutta kummiskin, aattelin että onko noiden kuvien laittaminen hyvä vai huono juttu? Voisin alkaa laittaa niitä aina tänne loppuun, vähän niinku antamaan parempaa kuvaa siitä mitä tapahtuu sun muuta :D mutta sanokaa vaa mielipiteenne nii mietin sitte!

4 kommenttia:

  1. Mä tykkään joka luku enemmä ja enemmä tästä tarinasta :D Ja mä tykkään kuvista, joten se on good thing, jos niitä laittaa :D juups mut nyt meen nukkuu, koska on jo aikainen aamu xD
    -Millawaa ;)

    VastaaPoista
  2. Ihana luku :3 laita vaan kuvia!! (:

    VastaaPoista
  3. Ihana mut voiks jatkaa useemmin ? Tykkään täst koko aja enemmän xD
    Jatkoo vaa tuleen <3
    Ja joo laita kuva koska se antaa hyvän kuvan siitä millaseks oot aatellut tyypit/asiat :)

    VastaaPoista
  4. Laita vaan kuvia ja ois kiva jos jatkaisit useemmin :3

    VastaaPoista